Gogosi Ciambelle (Italia)

 Reteta am preluato de la Laura Adamache, este reteta perfecta pentru gogosi, multumesc.

Ingrediente:

Pentru maia:

80g faina

1 plic drojdie uscata

50ml apa

Pentru aluat:

360g faina

120g zahar

Un praf de sare

1 plic zahar vanilinat

80g margarina

2 oua intregi

2 galbenusuri

Ulei pentru prajit

Pentru ornat:

zahar pudra, glazura, dulceata

Mod de preparare


Intr-un castron punem faina, 1 plic de drojdie uscata, se pune și apa.

 Framantam o mai care se crestează apoi se lasă la crescut într-un castron cu apă călduță pentru 15 min, acoperim cu un prosop. 


În alt castron punem faina cernuta, adăugăm și zaharul, zaharul vanilat,  praful de sare, margarina, ouăle întregi cât și galbenusurile, adaugam și maiaua crescută frumos și scursă bine de apă. 


Din toate ingredientele se frământă un aluat care se lasă la crescut 1 oră. 


După ce aluatul a crescut frumos, si-a dublat volumul ne apucam de treabă. 


Se intinde o foaie nu prea subtire dar nici foarte groasa, sa fiec c-am de 1 cm maxim.


Tăiem diferite forme , cum ne place mai mult , eu am decupat cu paharul .




Dupa care am luat un dop de la o sticla de suc si am decupat cerculetele. Normal se mai lasa la crescut inca 20 de minute, insa eu nu le-am mai lasat deloc,  nu am mai avut răbdare 🤪.


Se vor praji in ulei bine incins  la foc mediu , dacă focul este prea iute vor rămâne crude iar dacă este prea mic vor absorbi prea mult ulei.


Se intorc destul de repede,  se vede când sau rumenit.


Se tavalesc prin zahar vanilinat sau se pot trece prin glazura sau dulceata. Sunt absolut minunate, pufoase si un gust de neuitat.

Merită încercate, vă veți îndrăgosti de aceasta rețeta,  simple și foarte pufoase si gustoase. 





Comentarii